Proszę czekać, trwa ładowanie danych...
Rada Miejska w Pelplinie / Komisja Gospodarki w dniu 14 października 2019, godz. 09:00, w w sali posiedzeń im. Adama Kaszowicza Rady Miejskiej w Pelplinie
SBR.0012.3.7.2019.AK

Dyskusja

1.
Realizacja zadań z zakresu gospodarki komunalnej:
a)
sprawozdanie Burmistrza z realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, oraz uchwały LIII/347/18 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali i wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2018 – 2023 i zarządzenia nr 176/2016 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie przekazania do Pelkom Sp. z o. o. w Pelplinie zadań z zakresu administrowania gminnym zasobem mieszkaniowym w lokalami użytkowymi) - druk nr 164
Załączniki
b)
informacja Burmistrza o finansowaniu zadań z zakresu gospodarowania zasobem mieszkaniowym, sporządzona w oparciu o sprawozdanie przekazane przez Pelkom wraz z materiałami planistycznymi do budżetu gminy na 2020 r., zgodnie z zarządzeniem wym. w pkt 1 - druk nr 165
Załączniki
c)
informacja przewodniczącego Komisji Mieszkaniowej, o działalności komisji, funkcjonującej na podstawie zarządzenia nr 107/2018 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie powołania Komisji Mieszkaniowej i ustalenie regulaminu jej pracy - druk nr 166
Załączniki
d)
Sprawozdanie Zarządu Pelkom z realizacji zadań o charakterze użyteczności publicznej, realizowanych na podstawie:
e)
uchwały nr VII/48/07 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 26 czerwca 2007 roku w sprawie zlecenia gminnej osobie prawnej Pelkom Sp. z. o. o. w Pelplinie wykonywania niektórych zadań Gminy oraz upoważniania w tym zakresie Zarządu tej Spółki do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej
f)
uchwały nr XIII/91/2015 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 22 października 2015 r. w sprawie utworzenia targowiska i nadania regulaminu organizacyjnego, c) uchwały nr XLV/300/17 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 31 sierpnia 2017 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty targowej i poboru tej opłaty w formie inkasa,
g)
zarządzenia nr 22/2017 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 22 lutego 2017 r. w sprawie przejęcia przez Pelkom Sp. z o. o. w Pelplinie zadań z zakresu administrowania targowiskiem miejskim,
h)
zarządzenia nr 174/2017 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 5 grudnia 2017 r. w sprawie przekazania do Pelkom Sp. z o. o. w Pelplinie zadań z zakresu administrowania budynkami i budowlami użyteczności publicznej),
i)
zarządzenia nr 184/2018 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie przekazania do administrowania budynków i lokali mieszkalnych na terenie Gminy Pelplin),
j)
zarządzenie nr 265/2018 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie przejęcia przez Pelkom Sp. z o. o. w Pelplinie zadań z zakresu administrowania oraz ustalenia regulaminu i sposobu funkcjonowania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych;
k)
informacja Burmistrza o realizacji uchwały nr XXXIX/268/17 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 27 kwietnia 2017 r. w sprawie gminnego programu budowy i modernizacji dróg na lata 2017 – 2019 - druk nr 167
Załączniki
l)
Informacja Burmistrza o finansowaniu zadań z zakresu użyteczności publicznej, realizowanych przez Pelkom - druk nr 168
Załączniki
2.
Realizacja zadań w zakresie wspierania seniorów: - druk nr 169
Załączniki
a)
sprawozdanie Burmistrza z działalności gminy w zakresie polityki senioralnej za 2018 r. w tym z realizacji rządowego programu „Senior Plus” (kluby i domy seniora) z uwzględnieniem uchwały nr 157 Rady Ministrów z dnia 17 marca 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Senior- Plus” (z późn. zm.) oraz innych działań podejmowanych na rzecz seniorów przez gminne jednostki organizacyjne, a także przez organizacje w ramach programu współpracy z organizacjami na 2018 r
b)
informacja Burmistrza o realizacji bieżących zadań w zakresie wspierania seniorów w 2019 r.
3.
Gospodarowanie wodami na terenie gminy:
a)
informacja Burmistrza o funkcjonowaniu gospodarki wodnej na terenie gminy, z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, oraz o współdziałaniu z Wodami Polskimi
b)
informacja Burmistrza o opłatach za odprowadzanie wód deszczowych do rzek na rzecz Wód Polskich, oraz o potrzebie podjęcia i wdrożenia uchwały Rady Miejskiej w Pelplinie w sprawie pobierania opłat za odprowadzanie wód - druk nr 170
Załączniki
4.
Zbiorowe zaopatrzenie w wodę:
a)
informacja Burmistrza o systemie zbiorowego zaopatrzenia w wodę w tym o:
b)
inwestycjach i modernizacjach w tym zakresie,
c)
funkcjonowaniu uchwały nr XXXVII/368/06 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 31 stycznia 2006 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Pelplin - druk nr 171
Załączniki
d)
informacja Burmistrza o stawkach za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków ustalonych decyzją nr GD.RET.070./13/D/2018.BP Regionalnego Dyrektora Gospodarki Wodnej w gdańsku z dnia 18 maja 2018 r. - druk nr 172
Załączniki
e)
informacja przedsiębiorstw (Pelkom i Restar Agri) zaopatrujących mieszkańców w wodę o wykonywaniu zadań w tym zakresie - druk nr 173
Załączniki
5.
Publiczny transport zbiorowy i transport drogowy:
a)
informacja Burmistrza o funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie gminy (podmioty świadczące usługi, linie komunikacyjne, powiązania komunikacyjne terenów wiejskich z Pelplinem, potrzeby zmian), z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - druk nr 174
Załączniki
b)
informacja Burmistrza o infrastrukturze związanej z funkcjonowaniem publicznego transportu zbiorowego (przystanki, wiaty przystankowe, oznakowanie, zatoki przystankowe itp.) - druk nr 175
Załączniki
c)
informacja Burmistrza o realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
6.
Realizacja zadań z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej: - druk nr 176
Załączniki
a)
informacja Burmistrza o realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym
b)
informacja Burmistrza o realizacji zadań z zakresu obrony cywilnej, z uwzględnieniem właściwych przepisów ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
7.
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości - druk nr 177
Załączniki
8.
Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - druk nr 178
Załączniki
9.
Projekt uchwały w sprawie emisji obligacji - druk nr 179
Załączniki
10.
Projekt uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacjina na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków - druk nr 180
Załączniki
11.
Wolne wnioski, zapytania
12.
Zakończenie obrad