Nagranie z posiedzenia

Nagranie video.



Proszę czekać, trwa ładowanie danych...
Rada Miejska w Pelplinie / Sesja Rady Miejskiej w Pelplinie
XIII Sesja Rady Miejskiej w Pelplinie w dniu 18 października 2019, godz. 09:00, w w Sali posiedzeń im. Adama Kaszowicza Rady Miejskiej w Pelplinie(Plac Grunwaldzki 2)
SBR.0002.10.2019.AK

Dyskusja

1.
Sprawy regulaminowe
a)
otwarcie sesji09:05
b)
zatwierdzenie porządku obrad sesji09:08
c)
przyjęcie protokołu ostatniej sesji09:08
2.
Informacja Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z prac w okresie między sesjami09:23
3.
Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Pelplinie o złożonych oświadczeniach majątkowych radnych za rok 2018 i Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin o złożonych oświadczeniach majątkowych pracowników za rok 2018.09:27
4.
Realizacja zadań z zakresu gospodarki komunalnej:09:53
a)
sprawozdanie Burmistrza z realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, oraz uchwały LIII/347/18 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali i wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2018 – 2023 i zarządzenia nr 176/2016 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie przekazania do Pelkom Sp. z o. o. w Pelplinie zadań z zakresu administrowania gminnym zasobem mieszkaniowym w lokalami użytkowymi) - druk nr 164
Załączniki
druk nr 164
b)
informacja Burmistrza o finansowaniu zadań z zakresu gospodarowania zasobem mieszkaniowym, sporządzona w oparciu o sprawozdanie przekazane przez Pelkom wraz z materiałami planistycznymi do budżetu gminy na 2020 r., zgodnie z zarządzeniem wym. w pkt 1 - druk nr 165
Załączniki
druk nr 165
c)
informacja przewodniczącego Komisji Mieszkaniowej, o działalności komisji, funkcjonującej na podstawie zarządzenia nr 107/2018 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie powołania Komisji Mieszkaniowej i ustalenie regulaminu jej pracy - druk nr 166
Załączniki
druk nr 166
d)
Sprawozdanie Zarządu Pelkom z realizacji zadań o charakterze użyteczności publicznej, realizowanych na podstawie:
e)
uchwały nr VII/48/07 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 26 czerwca 2007 roku w sprawie zlecenia gminnej osobie prawnej Pelkom Sp. z. o. o. w Pelplinie wykonywania niektórych zadań Gminy oraz upoważniania w tym zakresie Zarządu tej Spółki do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej
f)
uchwały nr XIII/91/2015 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 22 października 2015 r. w sprawie utworzenia targowiska i nadania regulaminu organizacyjnego, c) uchwały nr XLV/300/17 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 31 sierpnia 2017 r. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłaty targowej i poboru tej opłaty w formie inkasa,
g)
zarządzenia nr 22/2017 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 22 lutego 2017 r. w sprawie przejęcia przez Pelkom Sp. z o. o. w Pelplinie zadań z zakresu administrowania targowiskiem miejskim,
h)
zarządzenia nr 174/2017 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 5 grudnia 2017 r. w sprawie przekazania do Pelkom Sp. z o. o. w Pelplinie zadań z zakresu administrowania budynkami i budowlami użyteczności publicznej),
i)
zarządzenia nr 184/2018 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 30 sierpnia 2018 r. w sprawie przekazania do administrowania budynków i lokali mieszkalnych na terenie Gminy Pelplin),
j)
zarządzenie nr 265/2018 Burmistrza Miasta i Gminy Pelplin z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie przejęcia przez Pelkom Sp. z o. o. w Pelplinie zadań z zakresu administrowania oraz ustalenia regulaminu i sposobu funkcjonowania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych;
k)
informacja Burmistrza o realizacji uchwały nr XXXIX/268/17 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 27 kwietnia 2017 r. w sprawie gminnego programu budowy i modernizacji dróg na lata 2017 – 2019 - druk nr 167
Załączniki
druk nr 167
l)
Informacja Burmistrza o finansowaniu zadań z zakresu użyteczności publicznej, realizowanych przez Pelkom - druk nr 168
Załączniki
druk nr 168
m)
opinia komisji
n)
dyskusja
o)
zatwierdzenie materiału z realizacji zadańz zakresu gospodarki komunalnej
5.
Realizacja zadań w zakresie wspierania seniorów: - druk nr 16909:55
Załączniki
druk nr 169
a)
sprawozdanie Burmistrza z działalności gminy w zakresie polityki senioralnej za 2018 r. w tym z realizacji rządowego programu „Senior Plus” (kluby i domy seniora) z uwzględnieniem uchwały nr 157 Rady Ministrów z dnia 17 marca 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Senior- Plus” (z późn. zm.) oraz innych działań podejmowanych na rzecz seniorów przez gminne jednostki organizacyjne, a także przez organizacje w ramach programu współpracy z organizacjami na 2018 r
b)
informacja Burmistrza o realizacji bieżących zadań w zakresie wspierania seniorów w 2019 r.
c)
opinia komisji
d)
dyskusja
e)
zatwierdzenie materiału z realizacji xzadań w zkresie wspierania seniorów
6.
Gospodarowanie wodami na terenie gminy:09:57
a)
informacja Burmistrza o funkcjonowaniu gospodarki wodnej na terenie gminy, z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, oraz o współdziałaniu z Wodami Polskimi
b)
informacja Burmistrza o opłatach za odprowadzanie wód deszczowych do rzek na rzecz Wód Polskich, oraz o potrzebie podjęcia i wdrożenia uchwały Rady Miejskiej w Pelplinie w sprawie pobierania opłat za odprowadzanie wód - druk nr 170
Załączniki
druk nr 170
c)
opinia komisji
d)
dyskusja
e)
zatwierdzenie materiału z z akresu giospodarowaniem wodami na terenie gminy
7.
Zbiorowe zaopatrzenie w wodę:10:00
a)
informacja Burmistrza o systemie zbiorowego zaopatrzenia w wodę w tym o:
b)
inwestycjach i modernizacjach w tym zakresie,
c)
funkcjonowaniu uchwały nr XXXVII/368/06 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 31 stycznia 2006 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Pelplin - druk nr 171
Załączniki
druk nr 171
d)
informacja Burmistrza o stawkach za dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków ustalonych decyzją nr GD.RET.070./13/D/2018.BP Regionalnego Dyrektora Gospodarki Wodnej w gdańsku z dnia 18 maja 2018 r. - druk nr 172
Załączniki
druk nr 172
e)
informacja przedsiębiorstw (Pelkom i Restar Agri) zaopatrujących mieszkańców w wodę o wykonywaniu zadań w tym zakresie - druk nr 173
Załączniki
druk nr 173
f)
opinia komisji
g)
dyskusja
h)
zatwierdzenie materiału z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę
8.
Publiczny transport zbiorowy i transport drogowy:10:09
a)
informacja Burmistrza o funkcjonowaniu publicznego transportu zbiorowego na terenie gminy (podmioty świadczące usługi, linie komunikacyjne, powiązania komunikacyjne terenów wiejskich z Pelplinem, potrzeby zmian), z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - druk nr 174
Załączniki
druk nr 174
b)
informacja Burmistrza o infrastrukturze związanej z funkcjonowaniem publicznego transportu zbiorowego (przystanki, wiaty przystankowe, oznakowanie, zatoki przystankowe itp.) - druk nr 175
Załączniki
druk nr 175
c)
informacja Burmistrza o realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
d)
opinia komisji
e)
dyskusja
f)
zatwierdzenie materiału z zakresu publicznego transportu zbiorowego i transportu drogowego
9.
Realizacja zadań z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej: - druk nr 17610:13
Załączniki
druk nr 176
a)
informacja Burmistrza o realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym
b)
informacja Burmistrza o realizacji zadań z zakresu obrony cywilnej, z uwzględnieniem właściwych przepisów ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej
c)
opinia komisji
d)
dyskusja
e)
zatwierdzenie materiału z zakresu realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej
10.
Wybory ławników do sądów powszechnych10:50
a)
Opinia Zespołu do spraw zaopiniowania kandydatów na ławników do sądów powszechnych z dnia 20 września 2019 r.
b)
Wybór komisji skrutacyjnej dla przeprowadzenia wyborów ławników
c)
Przeprowadzenie wyboru ławnika do Sądu Okręgowego w Gdańsku na kadencję w latach 2020 – 2023
d)
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławnika do Sądu Okręgowego w Gdańsku na kadencję w latach 2020 – 2023 - druk nr 181
e)
Przeprowadzenie wyboru ławnika do Sądu Rejonowego w Tczewie na kadencję w latach 2020 – 2023
f)
Podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławnika do Sądu Rejonowego w Tczewie na kadencję w latach 2020 – 2023 - druk nr 182
11.
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości - druk nr 17710:52
Załączniki
druk nr 177
a)
opinia komisji
b)
dyskusja
c)
podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości
12.
Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - druk nr 17811:16
a)
opinia komisji
b)
dyskusja
c)
podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
13.
Projekt uchwały w sprawie emisji obligacji - druk nr 17911:18
Załączniki
druk nr 179
a)
opinia komisji
b)
dyskusja
c)
podjęcie uchwały w sprawie emisji obligacji
14.
Projekt uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacjina na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków - druk nr 18011:20
Załączniki
druk nr 180
a)
opinia komisji
b)
dyskusja
c)
podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad udzielania dotacjina na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
15.
Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/22/18 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 21 grudnia 2018 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pelplin na lata 2019 - 2029 - druk nr 18311:25
Załączniki
druk nr 183
a)
opinia komisji
b)
dyskusja
c)
podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/22/18 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 21 grudnia 2018 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Pelplin na lata 2019 - 2029
16.
Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/23/18 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 21 grudnia 2019 roku w sprawie budżetu gminy na 2019 rok - druk nr 18411:26
Załączniki
druk nr 184
a)
opinia komisji
b)
dyskusja
c)
podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr III/23/18 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 21 grudnia 2019 roku w sprawie budżetu gminy na 2019 rok
17.
Projekt uchwały w sprawie odpowiedzi na zarządzenie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych - druk nr 18511:30
Załączniki
druk nr 185
a)
opinia Komisji skarg, wniosków i petycji Rady Miejskiej w Pelplinie
b)
dyskusja
c)
podjęcie uchwały w sprawie odpowiedzi na zarządzenie Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych
18.
Projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji - druk nr 18611:36
Załączniki
druk nr 186
a)
opinia Komisji skarg, wniosków i petycji Rady Miejskiej w Pelplinie
b)
dyskusja
c)
podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji
19.
Wolne wnioski, zapytania11:42
20.
Zakończenie obrad11:42